Självständighetsfest med Studentdimission

I fredags 4.12 fick vi på Vasa Gymnasium uppleva en lite annorlunda studentdimission och självständighetsfest som i år på grund av de rådande Coronaläget hölls livestreamad och de studerande fick följa med från klassrummen.
Under denna studentdimission och självständighetsfest med elevkårsordförande Robin Hjerpe som konferencier så fick vi höra på tal av vår rektor Anne Levonen, vår idrottskurrator Tomas Brännkärr, vår engelska och franska lärare Johanna Nygård-Sandelin, studiehandledare Marita Backlund och från studenternas sida var det Camilla Pitkänen som tog till orda.
Vi fick även avnjuta musik av Aurora Nielsen som sjöng “Train Wreck” av James Arthur medan Julianna Luoma och Alma Westerlund sjöng “Perfect” av Ed Sheeran, båda låtarna var ackompanjerade av musiklärare Lukas Djupsjöbacka.
Publiken fick även vara med och stämma in i “Vårt land”, “Studentsången” och “Härlig är jorden”.

Vi tackar så mycket för denna fina tillställning och önskar de nyblivna studenterna ett stort lycka till i framtiden!

/Amanda Nygård